چهارشنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۲

تصادف در سفر جاودانی- اسدالله کشتمند

 

تصادف در سفر جاودانی

دیروز هر جائی که می رفتم چهره های دوانسان سفر کرده به جاودانگی دربرابرم قدبرمی افراشتند؛"نلسن ماندلا" واستاد "عبدالقیوم بیسد". این تصادف عجیبی بود، هردوتقریباً در یکروز ازین دارفانی رفتند. این دوخیلی از هم دور بودند ول...ی من آنهارا بسیار نزدیک به هم میدیدم. "ماندلا" نماد درخشنده نبرد عدالت خواهانه انسانی برای همه مردمان دنیا است و استاد"بیسد" را فقط در محدوده کشور ما می شناسندوتکریم میکنند. آن یکی سیاست مدار واسطوره نبرد بینوایان بودواین یکی فرهنگیِ درویش صفتِ انسان گرا.برای من، استاد "بیسد" انسانی چون" ماندلا" بود؛ عدالتخواه وانسان دوست، واستوار وصادق با خود ودیگران . آری اگر مقیاسها را در نظر بگیریم آنهاخیلی ازهم دورومتفاوت بودند. برای من آن جوهر انسانیت که در درون هردو فوران می زد، اهمیت بسیار دارد؛ یکی توانست جهانشمولش سازد وآن دیگری با بضاعت محدود خود تا اخر به آنچه فکر می کرد خوب ودرست است پایبند ووفادارباقی ماند.
از لحاظ عاطفی ، استاد"بیسد" برای من انسان ویژه ای بود؛ مهربانی هایش که بر روی همه گسترده بود، مرا نیزدربرمیگرفت. مزید برهمه، اوهم پیمان ودوست بسیار نزدیک برادرم "سلطانعلی کشتمند"، بخصوص در زمان "با زنشستگی" اش درداخل کشورودر روزهای دشواربود. اودراین دوستی تاآخر بی خلل و استوارماند.
درهمه جا سخن از"ماندلا"است وفکر می کنم تاانسان هست، مردمان دنیا ازاو باشوروسپاس یاد خواهند کرد وچه خوب که یاد خواهند کرد؛ اویکی از شریف ترین فرزندان خلف انسانیت در روی زمین بود.
استاد "بیسد" هم سند افتخار فرهنگی مردم ما است .آری تصادف عجیبی است: هر وقتی به "ماندلا" می اندیشم استاد "بیسد" هم بیادم می آید. یاد هردو زنده باد!
دیروز با فرهنگی های فرزانه؛ "مجید اسکندری" و"دستگیر نائل" همراه بابرادرم "سلطانعلی کشتمند"دیداری داشتیم. دربرابر مجسمه "نلسون ماندلا" احترام بجا آوردیم وعکسی هم انداختیم ، برای یادگار!
Foto
برگرفته از رستاخیز ملی 

هیچ نظری موجود نیست: