شنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۹۸

آقای خلیلزاد؛


ع.م.اسکندری
                                                                                         آقای خلیلزاد؛
=====
لطفآ تعریفی از ترور و ترویزم ارائه کنید!
از نظر شما:
تروریزم چیست؟
تروریست کیست؟
آیا گروه معینی که شما از آنها میخواهید با گروه های تروریستی قطع رابطه کنند؛ خود تروریست هستند یا خیر؟ اگر نیستند شما چرا بدانها تهمت رابطه با گروه های تروریستی را میزنید؟
آیا کشتار مردم بی گناه در مساجد، معابد، مکاتب، در روی جاده ها و در سایر موسسات غیر نظامی، عمل تروریستی است یا خیر؟
*******
هم طالبان و هم آقای خلیلزاد از "ختم دور ششم مذاکرات میان طالبان و امریکا که با پیشرفتها" یی همراه بوده است؛ خبر دادند. در حالیکه در جریان همین مذاکرات (یعنی دو روز قبل از ختم این مذاکرات نه روزه بتاریخ 18 ماه ثور 1398 طالبان بر یک موسسه خارجی بنام کونترپارت در کابل حمله نمودند. نه نفر را کشتند و بیش از بیست نفر دیگر را زخمی نمودند. طالبان مسئولیت این عمل خود را رسما هم به عهده گرفتند.
ولی؛
"آقای خلیلزاد اخیرا در مصاحبه‌ای در کابل تاکید کرد که آتش‌بس و نشست بین‌الافغانی در کنار بحث خروج نیروهای خارجی و قطع رابطه طالبان با گروه‌های تروریستی از مسایل اصلی گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان است و بدون توافق در مورد یکی ازاین مسایل، هیچ توافق نهایی در کار نخواهد بود."
( به نقل از سایت بی بی سی)
من به این مسئله که شما(شاید بنابردید قبیلوی تان و یا هم منافع اقتصادی تان) از روز اول بعد حملات قاطعانه جورج بوش، به قباحت زدایی از طالبان شروع کردید و بالاخره موفق شدید تا سیاست رسمی ایالات متحده در رابطه به طالبان را تغییردهید، تبصره نمیکنم و فقط میگویم آفرین براین کاردانی و تردستی شما.
ولی همزمان با درک این حقیقت که شما خود کارمند دانش آموخته، مجرب و حرفوی درسیاست، دپلوماسی، امنیت بین المللی و روابط بین المللی هستید؛ آرزومندم تا به سوالات من که در بالا مطرح شده اند؛ صادقانه جواب بگویید.




هیچ نظری موجود نیست: