سه‌شنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۸

امریکایی ها


امریکایی ها؛
لطفا، شهروندان خود را منحیث رهبران دولتی بر ما تحمیل نکنید!
********
از قراین چنین بر می آید که رهبران دست اول ایلات متحده امریکا بعد هژده سال حضور سیاسی و نظامی در افغانستان، هنوز هم از حقایق جامعهء افغانستان آگاهی درست ندارند و بر مبنای اطلاعات نادرست ایکه امریکائیان افغان تبار به ایشان ارائه میکنند؛ تصمیم میگیرند.
امریکا از کنفرانس بن تا تحمیل سیستم ریاستی درلویه جرگهء قانون اساسی گرفته، تا انتخابات 2009 و 2014 ریاست جمهوری همیشه تصامیم نادرست و در تضاد با ارادهء مردم افغانستان، رای مردم و اصول بنیادی دموکراسی اتخاذ نموده وهمیشه بازندگان را همچون برندگان دررهبری حکومت افغانستان تحمیل نموده اند.
مداخلات اخیر یونما و سفارت ایالات متحده در کابل و تصامیم زورگویانه و خلاف اصول کمیسیون انتخابات در روزهای اخیرنمایانگر این حقیقت است که بازمیخواهند مثل انتخابات قبلی تیم بازنده را برنده اعلام کنند.
رهبری ایالات متحده اگر واقعا علاقمند دوستی استراتیژیک میان دو ملت افغانستان و ایالات متحده است؛ باید به انتخابات و اراده و رآی مردم افغانستان احترام گذارند، درغیر آن افغانستان این بار وارد چنان بحران ی خواهد شد که کنترل آن از توان قوتهای بین المللی و امریکایی نیز بیرون خواهد بود.
این حالت نه به نفع امریکا است، نه به نفع افغانستان و نه به نفع صلح و ثبات در منطقه.
بهتر است دوستان امریکایی ما دقیق تر باندیشند و از تحمیل اتباع و وابستگان سازمانهای امنیتی خود، منحیث رهبران افغانستان پرهیز کنند.

هیچ نظری موجود نیست: