سه‌شنبه، آبان ۱۱، ۱۳۹۵

ارگ تمامیت خواهان درز برداشت!


 ===============
خرابی روز افزون وضع امنیتی در سراسر کشور که نتیجهء طبیعی سیاستهای طالب پرورانهء ارگ نشینان تیم تحول و تداوم است، حکومت "وحدت ملی " را تا لب پرتگاه رسانیده است.
انتقادات دو ماه قبل دکتور عبدالله رئیس اجرائیه حکومت و انتقادات شدید و صریح سترجنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری مبیین این حقیقت است.
مخالفت تیم اصلاحات و همگرایی با تیم تحول و تداوم از آغاز کار معلوم بود و این فقط فشار خارجی بود که این دو تیم با برنامه و سیاست های کاملا م...تفاوت را مجبور به ائتلاف و امضای تفاهم نامه سیاسی ساخت.
اینکه جنرال دوستم صریحا میگوید که از تقسیم قدرت و برنامه دکتور عبدالله حمایت میکند و ارگ نیز بر علیه ایشان اعلامیهء شدید الحنی صادر میکند، بمعنای جدایی اش از تیم دکتور عنی و تیم تحول و تداوم و درز برداشتن تیم تمامیت خواهان ارگ نشین است. بیاد داشته باشیم که اگر حمایت اشتباه آمیز ستر جنرال دوستم نمی بود، ممکن نبود آقای احمدزی درین موقعیت قرار گیرد.
رهبری تیم اصلاحات و همگرایی باید متوجه باشند که حالا توپ در میدان آنها است. اینکه چگونه میتوانند ازین فرصت استفاده بهینه کنند مربوط به کارا آیی و درایت سیاسی ایشان است.
سیاست هنر رهبری جامعه و تبدیل چالشها به فرصت ها و استفادهء درست از فرصتهای پیش آمده است.
میدانیم که جنگ و مشکلات افغانستان بیشتر ریشه های بیرونی دارد ولی باید این حقیقت را نیز بیاد داشته باشیم که قدرتهای بزرگ هرگز منافع استرتیزیک خود را فدای منافع افرادیکه حتی خود بر سرقدرت آورده اند، نخواهند ساخت.
آیا زمان آن نرسیده است که همه آنانیکه به اصلاح نظام و ملت- دولت سازی بر بنیاد همگرایی همه اقوام و اقشار کشور، غیر متمرکز سازی قدرت و ساختمان یک نظام دموکراسی محور بر بنیاد اصل "حق شهروندی" باور دارند؛ با دور انداختن اختلافات فردی و سلیقوی خود بدور یک محور گرد آیند؟
Klik voor meer
Geplaatst door Kanishka Mahjoob
3.307 weergaven
3.307 weergaven

هیچ نظری موجود نیست: