چهارشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۸

جنگ و شکست طالبان یگانه راه حل است!


جنگ و شکست طالبان یگانه راه حل است!
======================
با آنکه آقای خلیلزاد از پیشرفت مذاکرات صلح با طالبان می لافند؛ امروز دهم ماه سرطان 1398 طالبان با حمله بر مرکز شهرکابل و کشتار و زخمی ساختن کابلیان بی گناه جنایت دیگری را ثبت تاریخ زندگی خود کردند.
تجربهء نزدیک به سه دهه گویای این حقایق است که:
با طالبان نه صلح ممکن است، نه اتحاد و نه ائتلاف....
طالبان باید شکستانده شوند و این فقط با جنگ ممکن است.
طالبان شاید بتوانند با متحدین و مشاورین قبلی خود یعنی تیم خلیلزاد، کرزی و احمدزی کنار بیایند؛ ولی کنار آمدن ایشان با مخالفین خود و مردم افغانستان ممکن نیست.
حتی اگر خلیزاد و شرکا موفق شوند همه قدرت و حاکمیت را هم به طالبان تسلیم دهند؛ هنوز هم به افغانستان صلح نخواهد آمد و جنگ طولانی تری میان طالبان و نیروهای ضد طالبانی یعنی اکثریت مطلق مردم افغانستان شعله ور خواهد ماند.
*******

آقای ستیز خیلی هم درست فرموده اند؛ به قول ایشان:
" اگر امریکا پارتنر استراتژیک دولت افغانستان است، در آن‌صورت باید تصامیم زیر را اتخاذ نماید:
۱. پس از حمله‌ی مرگ‌بار امروز خلیل‌زاد را به واشنگتن بطلبد و طی اعلامیه‌ای مذاکرات را با این گروه تروریستی به تعلیق درآورد.
۲. حمله‌ی امروز به مقر وزارت دفاع نزدیک‌ترین هم‌پیمان استراتژیک پنتاگون راه‌اندازی شده است. بر بنیاد پیمان استراتژیک، امریکا مسوولیت دارد تا در شناسایی عاملین آن همکاری نماید. مذاکره با قاتلینی که سبب این جنایت شده اند، برخلاف پیمان امنیتی بوده و جنایات ضد بشری را مشروعیت می‌دهد. امریکا باید برنامه‌ی «صلح» را که با جنایت‌ علیه بشریت هم‌نوا باشد، متوقف سازد.
۴. چون مسوولیت حمله را طالبان به عهده گرفته‌اند، رهبران سیاسی آنان عاملین فکری این جنایت شمرده می‌شوند. مذاکرات با این گروه وحشی، به معنای به‌رسمیت شناسی این عمل تبه‌کارانه به حساب می‌آید. امریکا باید از قطر، سعودی و امارات بطلبد تا مصئویت حقوقی و مدنی رهبران گروه‌های طالبان در این کشور ها ملغا نمایند.
۵. چون اکثر قربانیان جنایت امروز افراد غیر نظامی هستند، این عمل وحشیانه «جنایت علیه بشریت» تفسیر می‌شود. امریکا باید تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را بر این گروه وحشی راه‌اندازی کند.
در غیر آن چه بهتر که امریکا پیمان امنیتی‌اش را با دولت افغانستان به حالت تعلیق درآورد."

هیچ نظری موجود نیست: