چهارشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۸

در مارش دادخواهی از قربابیان و گروگانان شاهراه کندز- بدخشان

در مارش دادخواهی از قربابیان و گروگانان شاهراه کندز- بدخشان.
===≠========≠========≠=≠=====
همراه با پرتو نادری شاعر نامدار و شناخته زبان فارسی وبرای من مهمتر ا...ز همه اینکه افتخار دوستی با ایشان را دارم.
...و عین الدین بهادری جوان دانشمند ایکه استعداد بزرگ شدن را دارد.
عین الدین بهادری‌ مربوط به یکی از خانواده های بزرگ نامدار خواهان درواز بدخشان است.
من از کودکی با این خانواده محترم اشنایی دارم. بخصوص با کلانهای خانواده حاجی صاحب میرزا بهادر خان، عصمت الله خان، میرزا امیر خان و دیگران.
با شهید عین الدین و شهید جلال الدین دوست، رفیق، برادر و هم سنگر بودیم.
حاجی صاحب بهادر خان یکی از چهار - پنج تن محدود از بزرگان درواز بود که در خانه ما محرم بود و به اصطلاح بدون تق تق وارد خانه میشد.
بیاد دارم که یک سال زمستان حاجی صاحب با برادرن و خدمت گاران شان بخاطر کدام دعوای حقوقی ایکه داشتند در نسی مرکز ولسوالی درواز تمام زمستان در خانه ما بودند. برادران حاجی صاحب و خدمت گاران شان در مهمان خانه بیرون از حویلی زندگی میکردند ولی خود حاجی صاحب در داخل خانه با ما بودند.
***************************
برای پرتو عزیزم طول عمر و قلم رسا میخواهم.
و برای بهادری عزیز این جوان با استعداد طول عمر و توفیق میخواهم تا روزی قادر شود جای پدرکلان را پر کند؛ کلانی و رهبری مردمش را بردوش گیرد.
باور دارم که عین الدین بهادری این توان، استعداد، فهم و پیشینه ی خانوادگی را دارد.
اول جولای 2016 و بازنشر 2019
Meer weergeven

هیچ نظری موجود نیست: